Sunday, November 16, 2008

My Hb level

Just came back from maternity check up..as another 5 weeks to go, so need to see my Gine more frequent. Check up kat klinik gomen pun once in a fortnight..sbb dah sarat n nk smp mase perlukan extra care kunun camtuela..Alhamdulillah , babynye movement ok, heartbeat pun ok. Bp aku pun ok, albumin OK, kaki ibu pun tak de bengkak2..and then yg paling penting my Hb level dah back to normal..from 12-1(before puasa)..drop to 10.1..9.6.. n last two weeks 8.9..tue yang cepat collapse kot..huhuhuhu..(sbb my appetite jadi turun kesan dari puasa kot) waaaaaaa..kena marah ngan nurse..heh..so aku nekad minum Anmum 3X sehari..or at least 2X lorr.Makan ikan bilis dgn bnyknye..kerang n hati ayam...kurangkan tea intake since theanine might reduce ferum intake to the blood.. harini, bile cek whoaaaaaaaa..dah jadi 11.0 :D senyum lebar aku tak pyh risau..cume kena cont double Hematinic pills..(I've mentioned about this in the previous blog rite)...
Next week, I am planning to buy anything yang masih belum complete..(selagi tak bersalin tak kan complete gtew..heh..baju kena beli lagi kot.. n then Good NEWS IS; AYU NK HADIAH KAN BABY CARRIER MOTHERCARE ALL THE WAY DARI MANCHESTER...Whoaaaaaaaaaaaaaa....TENGKIU SAYANG :D.( aku tgk kat the curve yang aku nak tu RM 399..the same brand-Mothercare n same pattern..heh!! MAHAL WTF???)..tk de maknenye..and aku kirim baby cap Manchester United ('lil devil gtew) hihihih..since my hubby is a BIG FAN OF MU CLUB heh..tak bleh BLAH!!
I can feel that, I'm gonna deliver him earlier than the expected date given by the Dr..tgh bersedia untuk sebarang kemungkinan..semua feelings ade..excited, takut, risau, hurmm..thats normal I think..u guys, pray for me as well eyh?? tengkiu..

No comments: