Monday, May 4, 2009

It's wonderful being appreciated..

I was fasting last Monday. At about 8.45 am, my Dear Abang texted..'Happy Mother's Day my dear'..I read it while giving a big grin. So happy and couldn't believe that I am now a Mother!!..Dengan confident nya, I typed "para Ibu..happy Mother's Day!!" at my YM status..then suddenly, Ajah (memang nama sebenar) duk sibuk la tanye .."wei!! mother's day bilo? Hrni ko?"..."tahu la..aku pung tok tahu..laki aku wish doh sakni..hahahha"...


As usual, saya akan bekerja sambil melayan Dear Abang and Ajah di YM..pastu Ajah buzz lagi.."Wei!! Mother's day ahad nih la!!..naseb aku tok tepon lagi ko bonda".."aku sengih sorang2..nk gelak kuat kang org kate aku gile pulak..hahahhaha.." Tahu aku..hahahah..doh laki aku wish aku pung confidentla.."..

Alkisahnya...balik dari kerja, trus shoot ke dapur..memasak for buka puasa ( lupa dah ape menu on that day)..bile Dear Abang balik..he bought a Cheese cake for me sebagai tanda nk celebrate Mother's Day (KATANYA WALAUPUN SALAH HARI) but ITS ok..Thanks A lot Dear Abang..
And memang sungguh tak sangka..buat julung kalinya..saya menyambut Mother's Day. Bertalu-talu sms diterima dari rakan dan taulan wishing me Happy Mother's Day :D..Thanks to all..And yang paling penting, Its wonderful being a mother..walau saya tidak sehebat MAK saya..tapi saya akan cuba untuk jadi HEBAT seperti MAK saya.MAK, terima kasih untuk segalanya..saya tahu saya takkan dapat balas budi MAK..tapi doa saya untuk kesejahteraan MAK tak akan saya abaikan..
Semasa mengandung, MAK la insan yang paling banyak menasihati saya..Amalkan itu dan ini..buat itu dan ini.. jaga itu dan ini..Semasa kesakitan hendak bersalin..MAK la orang yang paling saya ingat..Membayangkan kembali kesakitan MAK semasa melahirkan saya..MAK la orang yang paling risau akan saya..Dan saya yakin dengan doa MAK juga proses melahirkan berakhir dengan selamat..
Semasa saya pantang, dia la yang masakkan untuk saya..tiap2 hari tanya saya nak makan apa..berjaga malam untuk pastikan saya dan Awal tidur lena dan tidak apa-apa..Mandikan Awal sebab saya masih belum kuat..MAK yang Renehkan sup..MAK yang buatkan ubat akar kayu untuk saya..MAK la orang yang memicit saya semasa pinggang dan badan saya lenguh2..bila lutut saya sakit..MAK la yang tolong pangku baby saya semasa saya sudah keletihan..MAK juga la yang menemani saya di malam hari bila baby saya tak mahu tidur malam dan muntah-muntah..MAK jua la yang temankan saya masa saya ulang alik ke klinik follow up Jaundice baby saya..MAK la yang belikan itu dan ini bila saya teringin nk makan..MAK la orang yang paling banyak bersusah..dulu bersusah untuk jaga saya semasa saya kecil..dan sekarang bersusah bila saya sudah punya yang kecil...
MAK, saya tahu saya banyak buat hati MAK terluka..saya minta ampun untuk itu..Saya tahu MAK tak akan simpan lama-lama...saya amat mengagumi MAK..TERIMA KASIH MAK..TERIMA KASIH BANYAK2..MAK la MAK saya dunia dan akhirat..saya minta MAK doakan saya juga..sekarang saya lebih faham ape erti seorang MAK..andai MAK tak lahirkan saya..saya tak akan wujud didunia ini..
Untuk semua IBU, SELAMAT HARI IBU!! Saya tahu setiap hari adalah hari Ibu...dan buatla kerja sebagai seorang Ibu sebagai satu ibadah..niat Kerana ALLAH :)Semoga kalian di kurniakan kesejahteraan dunia dan akhirat serta di masukkan ke dalam golongan orang-orang yang Soleh ..AMIN

2 comments:

Iron Butterfly said...

haha glemer metta namo aku. ho ho.

mylongjourney said...

ye aku tahu ajah..kamu memang glemer..bukan metta..lamo and sentiasa akan glemer..ahaks!!..huheuheuhueh