Tuesday, January 1, 2013

Kejadian hari pertama bekerja di tahun 2013

Happy New Year!

Pagi-pagi lagi dah drama swasta nok!
Tahun ni masuk kerja pukul 8 sebab kena hantar anak pergi tadika and babysitter. Ada dua destinasi jadi kene masuk awal lah. Dah berapa tahun kerja ni masuk pukul 8.30 rasa kekok bangun seawal 6am :P. Alah bisa tegal biasa katenye. 

Dah  masuk pukul 8 makanya menggelabah la keluar rumah. Maklumla, office dekat area sekolah mesti jalan sesak even dalam kampung je pun. Nak masuk highway baru sedar BB tertinggal kat rumah. OK fine iPad pun tak bawak jadinya nak berhubung dengan hubby tak dapatlah. Kena teruskan perjalanan jugak anyhow. Sampai je depan sekolah sangkaan ku benar, memang sosak dek non mak bapak ngantor anak sekolah. Hari pertama kan? Sempat punch card 7.40am ok la tu. Then singgah tapau breakfast untuk anak-anak , lepas tu hantar pergi rumah babysitter. Balik semula ke ofis dalam pukul 7.55. Parking, masuk office gosip jap then g tapau kat kantin klinik kesihatan sebelah. Sambil tu tanya la jugak opismate ada tak hubby BBM ke msg ke call ke, depa kate tak de. Dah settle tapau apa lagi balik office melantak la.  Tibe2 officemate bgtau hubby ada BBM kata tunggu kat kereta. Masa tu pukul 8.22, terus aku lari pergi kat kereta. Sepatutnya pada masa tu dia dah nak sampai office. Huhu..sampai kat kereta HAMPA sebab dia dah pergi. Mesti lama dia tunggu. Kesian. :(

15 mins lepas tu aku call dia. He picked up the phone tapi suara hambar. Lama jugak dia tunggu dalam 10 minutes dia cakap. Aku tanya kenapa tak call je terus kawan2 aku kat opis tu? Dia kata call sorg opismate ni tak angkat. Yang opismate aku tu pulak cuti hahaha DRAMA ok DRAMA!! Yang lain dia tak tahu aku save pakai nama apa..aiyayaya..padahal dah letak nama opis aku siap kat hujung setiap nama opismate aku tu...dah  nak jadi cerita kan..kisah BB tertinggal jek pun..


Papepun, TQ hubby sebab pun an effort untuk cuba hantar my phone. :) Sorry sebab tunggu lama tapi tak sampai2. Lain kali call je sape-sape k? Call semua yang ada kat opis tu pun tak pe ..hehe

SELAMAT BERTUGAS DI TAHUN BARU !




No comments: